Pages

Monday 8 August 2011

Berita Gembira!! ALHAMDULILLAH....sob...Sob...SoB!

ni la miss IRMA ZULAIKHA. (partner kat office aku a.k.a. Teacher  Emma)

My Hubby Baby SAA, penguat semangat setiap detik hidupku!
Syukur ke hadrat ALLAH S.W.T sebab tengah aku bersedih mmikirkan tentang diri sendiri yg dicerca, tiba2 dapat plk berita gembira. Nak dijadikan cerita, beselah...rasanya suma org kot kalau pergi kerja hari isnin nie, suma wat muka toya (MONDAY BLUES)! suma serba BLUES...tmasuklah aku, perkataan MALAS tue mmg dah termaktub kat dalam kepala aku..pagi2 brdiri kat depan cermin,berdiri kat depan cermin cakap sorg dlm hati "BORINGNYA NAK KERJA!" Tapi aku gagahkan juga diri aku pergi melangkah mncari rezeki....O_o"
Dah sampai kat pat kerja, macam beselah...aku wat la kerja2 aku yg bese aku wat kat office tue..
Act, boss dah cakap dengan aku, dia nk jmp aku n sorg lagi mmber aku kat office tue,yela, kami ber2 je malay worker kat situ (clerk)."I want to meet u both during lunch hour..." LUNCH HOUR?? opss, boss kami pose la..hahaha...then tunggu punya tunggu akhirnya kami meeting b3. Aku ingatkan boss nak bagi bonus awal, sebab aku penah request bnda nie kat meeting last month.Nak raya babe, bnyak nk pakai duit, tp jgn salah sangka k, bkn tuk diri sendiri, tp for family...hurm..hampeh2..XDAPAT LA BONUS!!! KENA ADVANCE SENDIRI PUNYA GAJI!! waduh hampeh bangat! tapi hampeh2 pun, boss cakap, BULAN NIE KENAIKAN  GAJI...waaahhhh! aku terus senyum lebar!! Gaji aku naik teettttt! Alhamdulillah..senang citer aku snyum sampai telinga..Sape xsuka bila hasil kerja kita dinilai kan...susah senang aku dapat position sekarang pun sebab aku mula dari bawah..aku terhutang budi kat mmber aku sorg nie,IRMA ZULAIKA..dia lah yg tarik aku ke bidang Forwarding nie, dan dialah yg ajar aku dari A sampai Z suma bnda yg berkaitan dgn kerja aku.Thanks ya miss Emma (nama manja minah ni).Muahh!! Pada mereka yg support aku terutama, SAA, (syed ahmad aizuddin), thx syg sebab selama nie bantu baby supaya bertahan dalam bidang nie.. Memang betul ape yg org cakap, bidang Forwarding n Shipping nie  leh g jauh...pada kawan2 yg support aku selama nie, bg semangat kat aku, thx korg...aku terus post berita gmbira nie kat FB supaya mmber2 yg  terdekat leh share my HAPPINESS! Thanks all! Thank you Allah....

0 comments:

Post a Comment